;

..: JADIKANLAH ALLAH SAHABAT PERTAMA KITA :..




Bismillahirohmanirohim...
Nabi s.a.w bersabda :

" Sesiapa yang memusuhi wali-Ku (orang yang menolong-Ku) sesungguhnya Allah telah mengisytiharkan perang terhadapnya. Tidaklah hamba-Ku menghampirkan diri kepada-Ku dengan (melakukan) sesuatu yang paling Aku sukai selain daripada perkara yang telah Ku-fardukan kepadanya. Sentiasalah hamba-Ku menghampirkan diri kepada-Ku dengan (melakukan) perkara-perkara sunat sehinggalah Aku mengasihinya. Apabila aku mengasihinya maka Akulah pendengarannya yang ia mendengar dengannya, Akulah penglihatannya yang ia melihat dengannya.Akulah tangannya yang ia menampar dengannya dan Akulah kakinya yang ia berjalan dengannya. Apabila ia meminta kepada-Ku nescaya pasti akan Ku berikan kepadanya, apabila beliau meminta perlindungan-Ku, nescaya pasti beliau Ku lindungi. Tidaklah Aku merasa ragu (melakukan) sesuatu Ku-lakukan seperti keraguan-Ku untuk (mencabut) nyawa hamba-Ku yang mukmin yang bencikan mati (sedang) Aku benci menyakitinya."
-Abu Hurairah-

0 comments: