;

WARKAH CINTA BUAT AS - SYAHID


Bismillahirohmanirrohim...
Selamat menyambut tahun baru hijrah kepada semua sahabat yang sentiasa bernaung di bawah kalimah syahadatain "Lailahaillah".
Moga Allah menjadi kekasih abadi kita selamanya sehinggalah malam pertama kita di atas katil empuk bertemu dgn Allah S.W.T dalam keadaan senyum kebahagiaan dan ketenangan
Pada kali ini admin ingin berkongsi tentang maha dahsyat pentingnya kita sebagai bakal tentera Allah yang menunggu giliran untuk mati bergelar As Syahid memperbaharui semangat dan azam kita untuk membuktikan cinta sejati kita kepada Allah S.W.T.

Dari admin kepada sahabat semua :
Petikan warkah cinta dari seorang hamba yang amat mencintai sahabat-sahabat semua sebagai teman syahid di syurga.
(walaupun admin bukanlah seorang yg hebat di dalam mengukir warkah cinta ini, namun admin mengilhamkan 'RASA' cinta kepada semua sahabat yg berusaha untuk terus menghidup suburkan kalimah Allah di bumi Malaysia)
Marilah kita bersama-sama merenungi warkah seorang As Syahid ini :-

"SAYA TIDAK AKAN MENINGGALKAN JIHAD KECUALI DENGAN TIGA ALASAN. PERTAMA, SAYA TERBUNUH DI AFGHANISTAN. KEDUA, SAYA TERBUNUH DI PESHAWAR,KETIGA ATAU SAYA KELUAR DARI AFGHANISTAN DENGAN KEDUA TANGAN SAYA DIGARI" - As-Syahid Dr.Abdullah Azzam
"Sesungguhnya kecintaan kepada jihad telah menguasai kehidupanku, diriku, perasaanku, hatiku dan seluruh deritaku. Mereka yang memasang cita-cita yang tinggi (untuk melihat kemenangan Islam) tanpa membuat apa-apa persediaan adalah merupakan mereka yang berjiwa kecil dan tidak mahu serta tidak mungkin sampai ke kemuncak perjuangan dan tidak akan berjaya menuju ke matlamatnya.

Sesungguhnya membiarkan Ummat Islam disembelih di atas muka bumi ini dengan hanya kita mengeluh sambil berkata :
"la haula wala quwwata illa billah" atau dengan hanya mengucap; innalillahi wainna ilaii rajiun dan hanya melepaskan geram di tangan dari jauh tanpa menjuruskan perasaan tersebut kepada suatu perancangan yang rapi untuk menghadapi permasalahan tersebut, hanyalah satu kepura-puraan terhadap agama Allah dan suatu kelucuan perasaan yan hambar serta dusta yang telah sekian lama menipu diri sendiri di segenap sudut.

Aku tidak nampak apa-apa perbezaan di antara mereka yang meninggalkan peperangan pada jalan Allah (jihad) dengan mereka yang meninggalkan sembahyang, puasa dan zakat.

Sesungguhnya aku melihat bahawa tiada suatu amalan pun dapat menampung kekosongan kewajipan jihad yang ditinggalkan itu walaupun ia bernama dakwah, tarbiyyah, tulisan dan sebagainya.

Barangsiapa yang bertemu dengan Allah (mati) tanpa senjata di tangan mereka maka sesungguhnya mereka bertemu dengan Allah dalam keadaan berdosa kerana meninggalkan 'qital' melainkan orang-orang yang dalam keuzuran syarie.

Aku melihat bahawa mereka yang diampunkan oleh Allah S.W.T sekiranya meninggalkan jihad hanyalah : orang buta, orang cacat, orang sakit dan orang-orang yang lemah (mustad'afin) samada daripada kalangan lelaki, perempuan mahupun kanak-kanak di mana mereka itu tidak mampu untuk berjihad dan tidak ada jalan langsung untuk menunaikannya".

WAHAI KAUM MUSLIMIN...

Kehidupan kalian adalah jihad, kemuliaan kalian juga terhasil dari jihad dan kewujudan kalian di atas muka bumi ini, terikat dengan ikatan yang berpanjangan dengan jihad.

Wahai para pendakwah...

Tiada berharga kalian berpanas cahaya matahari melainkan jika kalian menyandang senjata bagi menghadapi golongan TAGHUT yang melampau, orang-orang kafir dan orang-orang ZALIM yang semakin bermaharajalela.

(As-Syahid Dr. Abdullah Azzam)
Mujahid Ikhwan Muslimin Yang Rindukan Syahid

JIHAD ADALAH TANGGUNGJAWAB SEMUA INSAN YANG BERSYAHADAH
-Dr. Abdul Majid Az-Zandani-

-Aku Hanya Hamba Dhaif-

0 comments: